Városlista
2024. szeptember 21, szombat - Máté

Hírek

2012. Június 23. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

56 milliárdból rakják rendbe a MÁV hálózatát

56 milliárdból rakják rendbe a MÁV hálózatát

A héten aláírták a „Közlekedésbiztonsági projektcsomag a MÁV hálózatán” című projekt támogatási szerződését.

A közreműködő szervezet és a MÁV megállapodásával szabad utat kapott mind a hét tervezett közlekedésbiztonsági beruházás. Jelenleg a munkák egy részén tervezés, előkészítés folyik, így a most aláírt szerződéssel a teljes programra megítélt támogatási összeg 39 milliárd forint, azonban a megvalósítás tervezett összes költsége 56 milliárd forint lesz.

Korábban, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) kezdeményezésére a közútkezelők és vasút üzemeltetők javaslatokat tettek a kezelésükben lévő hálózatokon történt balesetek megelőzésére, illetve célzott, hatékony beavatkozásokra. Az Állami Autópályakezelő Zrt., a MÁV Zrt., a GySEV Zrt. és a Magyar Közút NZrt. elképzelései alapján összesen 7 projektből álló közlekedésbiztonsági program állt össze, amelyben a legveszélyesebb helyszíneken tervezett, célzott balesetmegelőző, infrastrukturális beavatkozások szerepelnek.

A fejlesztés célja a problémás vasúti átjárók átépítésének előkészítése, úgy, hogy az alacsony járművek is biztonsággal használhassák azokat. A vasúthálózaton összesen 180 vasúti átjáróban történnek biztonságot javító beavatkozások, korszerűsítik többek között a vonatérzékelést, diagnosztikai és monitoring berendezéseket telepítenek a vasúti pálya folyamatos ellenőrzésére, és kiépítik a videós pályafelügyeleti rendszert is.

A tervezett fejlesztések szerint továbbá a gyorsforgalmi úthálózat 11 helyszínén átépítik a csomópontokat, bővítik a pihenőhelyeket, hiányzó kapaszkodósávot, forgalmi sávot létesítenek. Az autópályákon, autóutakon biztonságosabb terelőeszközöket alkalmaznak, intelligens közlekedési eszközöket (ITS) telepítenek, korszerűsítik a forgalomirányítást. Magasabb visszatartási fokozatú szalagkorlátokat építenek, védve ezzel a hidakat, az elválasztott forgalmi irányokat, több helyen pedig megszüntetik a veszélyes vízátfolyásokat vízmegállásokat, illetve a vadelütések megelőzése érdekében is beavatkoznak több helyszínen.

Az országos főúthálózat 69 baleseti góchelyén is történnek beavatkozások: átépítik például a veszélyes íveket, balra kanyarodó sávokat hoznak létre, jelzőlámpás forgalomirányítást telepítenek. 11 gyalog-átkelőhely válik biztonságosabbá, 520 kilométer hosszban lecserélik a korlátokat, 713 helyszínen pedig járműérzékelőket telepítenek és forgalomfüggő jelzőlámpás irányítást vezetnek be. Elkezdődik 23 veszélyes közúti csomópont átépítésének előkészítési munkája is.

A kormány által támogatott fejlesztések közös jellemzője a hatékonyság, illetve a relatív kis költségráfordítás, mellyel komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkenésében, az okozott személyi és anyagi károk mérséklésében.

Az Európai Bizottság kiemelte, hogy a kezdeményezéssel fontos uniós elvárást céloz meg a magyar kormány, mivel a tagállamok közül elsőként fogalmazta meg uniós támogatás igénybevételével programszerűen balesetmegelőző fejlesztéseit.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld

Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat

2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld

Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól

Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné

2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld

Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát

Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik

Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket